Paradise Waterhole

10 november 2014 - Paluma, Australië

Paluma National Park is fantastisch! We gaan zeker nog een keer terug! Met wat moeite hebben we een auto gehuurd, verhuurbedrijven zijn hier zaterdag dicht na 12:00 's middags, fijne verrassing, maar gelukkig heeft Townsville een vliegveld (en dus autoverhuurbedrijven). We moesten alleen wel een paar kilometer lopen vanaf de bushalte en het was een hete dag, pffw.

Zondagochtend op tijd op de fiets gesprongen om naar het vliegveld te fietsen (op zondag rijden er geen bussen naar het vliegveld) en daar de rental opgehaald. Het was een weekendspecial met een grotere auto, 't bleek een ontzettend leuke auto te zijn met nog maar 17.000 km op de teller. Toch een beetje met knikkende knieën in de auto om de eerste keer de Australische wegen te gaan beproeven. We hebben maar een extra verzekering afgesloten ;)

Het rijden viel 100% mee en ging eigenlijk best goed. Alleen 20x de ruitenwissers ipv de knipperlichten aangezet, ha!

Nou, we waren bijna bij Paluma National Park en zagen dikke rookwolken hangen. Het halve park stond in de fik en we waren bang dat we weer rechtsomkeert konden maken, maar de doorgang was niet verspert dus toch verder gereden. Al vrij snel kwamen we bij Little Crystal Creek, mooi! Maar we hadden enorme trek (we waren echt zeer slecht voorbereid: nauwelijks water en geen eten mee) en hebben vervolgens bij een leuk lunchtentje in Paluma gegeten. Daarna een mooie walk door de jungle gedaan en de dirtroad naar Paluma Lake gepakt. Dat mag dus eigenlijk niet met de rental, de auto zag er uit... Schitterend meer en daarna weer naar beneden gereden om nog wat te gaan eten (tentje dicht, grote teleurstelling: dus dat werd een tankstation waar we voor veel teveel geld een grote Magnum hebben gekocht) en toen nog naar Paradise Waterhole gereden. Wauw! Dat was zeker de moeite waard! Uiteindelijk hier niet gezwommen omdat er een grote groep dronken mannen in het water was, maar wat was het mooi!

We zijn niet te laat terug gereden omdat hier 's avonds grote kans op roadkills is. Op de terugweg nog even de auto afgetankt en een snelle carwash gedaan, dat was wel nodig. Het was eigenlijk zo'n ruitenwisser ding bedoelt voor de ramen, maar ook heel geschikt om de hele auto van stof te ontdoen. Daarna op ons fietsje naar huis gesprongen, was nog 10 km terug en daarna gedouched en als een zonnetje geslapen. Wat een leuke dag! 

In het lab nog een klein incidentje gehad. Er was PCR materiaal op dry-ice binnengekomen, ik was er niet mee bekend. Dus na het uitladen van het PCR materiaal dacht ik zo, even die ijsklonten en andere rommel weggooien. De wasbak leek de beste optie. Dus in de wasbak gegooid. Nou, het ging toch roken! Het leek wel alsof de wasbak in de fik stond. Hmmm, even besluiteloos staan kijken (de wasbak begon aan de onderkant ernstig te bevriezen en krakende geluiden te maken) en toen maar wat water toegevoegd om het bevriezingsproces te verminderen: nog veel meer rook! Ik was in m'n eentje in het lab en was als de dood dat er iemand binnen zou komen. Maar eigenlijk was het te mooi, dus snel naar beneden gelopen om Moreen te halen en samen veel lol gehad om ons wetenschappelijk onverantwoorde experiment.     

Foto’s

4 Reacties

  1. Marjon:
    10 november 2014
    Leuk verhaal, ilse!
  2. Edwin:
    10 november 2014
    Wowww, wat een foto's! Blijven we meteen daar? :-)

    Xx
  3. Brechtje:
    11 november 2014
    Wowie, mooie pic's Ilse.
    Enne.. dat experiment... kan natuurlijk alleen jou overkomen :-). Tof dat je dan ziet hoe mooi het is!
  4. Renée:
    13 november 2014
    Haha wat een mooi verhaal over dat droog ijs. Zie je gezicht al voor me:( Boeken jullie al resultaat met het onderzoek?
    Wat een mooie natuur! Edwin staat al te trappelen om te gaan. Doe je voorzichtig met je volgende experiment...je moet wel heel blijven. Liefs van ons xx